Voor Nick Leerkes van het Leerkes MX by Startwin Ducati is de KNMV MX National in Delfzijl geëindigd in een grote teleurstelling. De crosser kwam bij de start van de eerste manche ten val en liep daarbij een gecompliceerde handbreuk op.
Na onderzoek in het ziekenhuis werd vastgesteld dat Leerkes een gecompliceerde breuk in zijn hand heeft opgelopen. De blessure is dusdanig ernstig dat een operatie noodzakelijk is.
De blessure betekent een flinke tegenvaller voor de Nederlander, die hierdoor een belangrijk deel van het seizoen aan zich voorbij ziet gaan. Zeker is inmiddels dat hij niet aan de start zal verschijnen van de finale van de Dutch Masters of Motocross in Halle, de EMX-wedstrijd in Lommel en de MXGP van Arnhem.
