Motocrossplanet
Home » Van Doninck krijgt groen licht om weer te rijden

Van Doninck krijgt groen licht om weer te rijden

Goed nieuws voor Brent van Doninck. De Belgische rijder van het Fantic Factory Racing MXGP Team heeft na een medisch onderzoek bij een specialist in het Belgische Herentals groen licht gekregen om weer op de motor te stappen.

Van Doninck kwam tijdens de tijdtraining van de MXGP van Italië ten val en hield daar klachten aan zijn onderrug aan over. Hierdoor werd hij door de wedstrijdarts niet fit verklaard om verder deel te nemen aan het Grand Prix-weekend in Montevarchi.

Na aanvullende onderzoeken in België is inmiddels vastgesteld dat Van Doninck zijn trainingen en wedstrijden mag hervatten.

Voor Van Doninck en het Fantic Factory Racing MXGP Team is het een flinke opsteker richting de volgende Grand Prix, komend weekend in het Portugese Agueda.