Kawasaki Motors, Ltd. en het Kawasaki Racing Team MX2 hebben bekendgemaakt dat Mathis Valin ook de komende jaren in het groen zal blijven rijden. De talentvolle Fransman heeft een meerjarige overeenkomst ondertekend, waarmee hij zijn toekomst aan het fabrieksteam verbindt.
Valin debuteerde vorig seizoen in het FIM Wereldkampioenschap MX2 en maakte direct indruk. De regerend EMX250-kampioen sloot zijn eerste seizoen af als tiende in de eindstand en behaalde in Loket zijn eerste Grand Prix-podium. Ook dit seizoen laat de negentienjarige Fransman opnieuw zien waarom hij als één van de grootste talenten van de sport wordt beschouwd. Ondanks een schouderblessure aan het begin van het seizoen wist hij inmiddels al een Grand Prix, twee kwalificatieraces en een manchezege op zijn naam te schrijven. Na negen wedstrijden bezet hij de zesde plaats in de tussenstand van het wereldkampioenschap.
Door de nieuwe overeenkomst al halverwege het seizoen te ondertekenen, spreekt Valin zijn vertrouwen uit in het Kawasaki-project en kan hij zich volledig richten op de rest van het kampioenschap.

Mathis Valin: “Ik ben heel blij dat ik opnieuw bij Kawasaki heb getekend. We blijven samen vooruitgaan, omdat iedereen binnen het project geweldig werk levert. We blijven hard werken voor de tweede helft van het seizoen en natuurlijk ook voor volgend jaar. Hopelijk wordt dat een nog beter seizoen! Het begin van dit jaar was lastig door mijn blessure, maar nu zitten we weer op de goede weg. Iedereen is tevreden en daarom ben ik erg blij dat ik in dezelfde omgeving kan blijven.”
Ook KRT Team Manager Antti Pyrhönen is verheugd met de contractverlenging.
Antti Pyrhönen (KRT Team Manager): “De afgelopen twee jaar hebben we samen met Mathis en Kawasaki een sterk MX2-project opgebouwd. We hebben al veel bereikt met meerdere podiumplaatsen en onze eerste Grand Prix-overwinning in deze klasse. Natuurlijk willen we nog verder groeien en uiteindelijk het wereldkampioenschap winnen. De ontwikkeling van het team en de motor heeft grote stappen gezet en het vastleggen van een talent als Mathis bevestigt onze ambities. Daarnaast wil ik Thierry Van Den Bosch bedanken voor de belangrijke rol die hij achter de schermen speelt in de ontwikkeling van Mathis.”
Ook vanuit Kawasaki Motors Europe klinkt veel vertrouwen in de samenwerking.
Shigemi Tanaka (Managing Director Kawasaki Motors Europe): “Mathis past perfect bij de manier waarop Kawasaki naar de racerij kijkt. Zijn passie voor de sport is duidelijk zichtbaar en ook zijn ontwikkeling op het gebied van race-inzicht blijft indrukwekkend. Hij is een voorbeeld voor jonge rijders die ervan dromen om ooit zelf in de MX2-klasse uit te komen. Met de KX250, de ondersteuning van KRT en de Team Green-filosofie heeft Mathis alles in huis om de volgende stap in zijn carrière te zetten.”
Steve Guttridge (KME Race Planning Manager): “Het is fantastisch dat we samen verdergaan met Mathis in de MX2-klasse. Zijn ontwikkeling binnen Team Green sluit perfect aan op het Kawasaki Racing Team MX2-project. Sinds zijn overstap vanuit de EMX250 is hij uitgegroeid tot een vaste podiumkandidaat en we zijn ervan overtuigd dat dit pas het begin is. De komende jaren kan hij nog veel grotere successen behalen.”
